ریک و مورتی

مورتی اسمیتنژاد: انسان
سن: ۱۴ سال (احتمالاً ۱۵ سال، بر اساس اتفاقات قسمت «The Ricks Must Be Crazy»)
شغل: محصل در دبیرستان هری هرپسون۱
زادگاه: زمین (بعد سی-۱۳۷)
خویشاوندان: جری اسمیت (پدر)، بث اسمیت (مادر)، سامر اسمیت (خواهر)، مورتی جونیور (پسر)، ریک سانچز (پدربزرگ مادری)، خانم سانچز (مادربزرگ مادری)، لئونارد اسمیت (پدربزرگ پدری)، جویس اسمیت (مادربزرگ پدری)، عمو بزرگ/دایی بزرگ بی نام۲ (عمو/دایی پدر)
اولین حضور در: قسمت «پایلوت»۳
صداپیشه: جاستین رویلند۴


 

درباره


مورتیمر اسمیت که به اختصار مورتی نامیده می‌شود، یکی از دو شخصیت اصلی قهرمان در سریال «ریک و مورتی» و نوه ریک سانچز است.
معمولاً بالاجبار یا ناخواسته در ماجراجویی‌های مختلف خطرناک پدربزرگش حاضر می‌شود و او را همراهی می‌کند. محل تحصیل مورتی و خواهر بزرگترش سامر، دبیرستان هری هرپسون است.

شکل و شمایل


مورتی پسری نوجوان در سنین بلوغ است. موهای کوتاه قهوه‌ای دارد که به طور یکنواخت و منظم اطراف سرش را پوشانده‌. سر او بر خلاف اغلب شخصیت‌ها، تقریباً گرد است که نشان از ساده بودن اوست. تک‌پوشی زرد، شلواری آبی و کفش‌هایی سفید، تشکیل تن‌پوش‌های او را داده‌اند. دارای لکنت زبان است (حتی در لحظات آرام) و شکسته شکسته صحبت می‌کند.

نکات جزئی


  • شخصیت مورتی بر پایه‌ی هجو شخصیت «مارتی مک‌فلای»۵ از فیلم «بازگشت به آینده»۶ شکل گرفته.
  • صدای مورتی و ظاهر کلی‌ او از سریال «The Real Animated Adventures of Doc and Mharti» ساخته جاستین رویلند ریشه گرفته که خود نیز هجو فیلم «بازگشت به آینده» از رابرت زمکیس۷ است.
  • شخصیتی دیگر به نام «مارتی» با صدا و ظاهری کاملاً شبیه به مورتی در انیمیشن کوتاه جاستین رویلند، «Paloni Pitch Presentation» ظاهر می‌شود. شخصیت دیگری نیز به نام «تخمه کدو و بادام زمینی»۸ با صداپیشگی اندی دیک۹، در انیمیشن کوتاه «The Unmarketables»، ساخته جاستین رویلند ظاهر می‌شود که شباهت انکارناپذیری با مورتی دارد.
  • او توسط مورتی‌های زندانی‌شده در قسمت «Close Rick-Counters of the Rick Kind»، به عنوان مورتی مطلق پنداشته می‌شد.
  • از نظر ریک، مورتیِ او، «مورتی‌ترین مورتی»۱۰ است.
  • از آنجایی که در قسمت «Raising Gazorpazorp»، باعث تولد مورتی اسمیت جونیور (Morty Smith .Jr) شد، پس نام او نیز مورتی اسمیت سینیور (Morty Smith .Sr) است.۱۱
  • هر چند که مورتی نسبت به «جسیکا» احساسات داشت، اما در قسمت «Anatomy Park»، عاشق «اَنی» شد و رابطه‌ای را با او آغاز کرد. بعد از اتمام قسمت، مورتی دوباره به احساساتی که به جسیکا داشت، برگشت. در قسمت «Look Who is Purging» هم نسبت به «آرتریشا» احساساتی داشت.
  • مورتی مکرراً خودارضایی می‌کند و طبق گفته‌ی خودش: «در همه جا». در قسمت «Something Ricked This Way Comes»، مورتی اظهار کرد که فیلم‌های بزرگ‌سالانه۱۲ زیادی روی لپ‌تاپش تماشا می‌کند و در اتاق خوابش خودارضایی می‌کند. در قسمت «Total Rickall»،  فلاش‌بکی از مورتی در حال خودارضایی در آشپزخانه و فکر کردن به دوست جذاب خواهرش، نشان داده می‌شود. در قسمت «The Ricks Must Be Crazy»، در حالی که او و ریک در دنیایی اولترا-میکروسکوپی به سر می‌برند، مورتی اظهار می‌کند که دلش برای لپ‌تاپ و خانواده‌اش تنگ شده و با دیدن یک تکه چوب گرد شناور، خودارضایی کرده.
  • در قسمت «The Ricks Must Be Crazy»، مشخص می‌شود که ریک ساختمان دی‌ان‌ای مورتی را بازسازی کرده تا بتواند به یک خودرو تبدیل شود [اشاره به انیمیشن تبدیل‌شوندگان۱۳]. مورتی از این واقعه بی‌خبر بود تا این که ریک هنگام تعقیب کردن «زیپ‌زانفلوپ»۱۴، این قضیه را به او گفت.
  • مورتی دارای فتیش پا۱۵ (علاقه زیاد به پای جنس مخالف) است. همانطور که در قسمت «Mortynight Run» اشاره می‌شود. فارت۱۶ می‌گوید: «من از طریق چیزی ارتباط برقرار می‌کنم که شما پای جسیکا می‌گویید. نه، تله‌پاتی.» «پای جسیکا»، چیزی در ذهن مورتی بود که فارت، سهواً به آن اشاره کرد.
  • در اتاق مورتی، عروسک شخصیت «گابگنتر»۱۷ از انیمیشن آمریکایی «گایگنتر» وجود دارد. این انیمیشن اقتباسی از مانگای Tetsujin 28-gō (مرد آهنی شماره ۲۸) است.

پانویس


۱Harry Herpson High School
۲. عمو یا دایی (Uncle) جری اسمیت که جویس اسمیت (مادر جری)، در قسمت «Anatomy Park» به مرگ او اشاره کرد. دلیل مرگ او نامشخص است
۳Pilot سربرنامه یا قسمت آزمایشی
۴Justin Roiland
۵. Marty McFly
۶. Back to the Future فیلمی در ژانر علمی-تخیلی
۷Robert Zemeckis کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی
۸. Pumpkinseeds and Peanuts
۹. Andy Dick بازیگر اهل آمریکا
۱۰. Morty-est Morty
۱۱. در جوامع غربی، وقتی اسم پدر و پسر مانند هم باشند، پسوند میگیرند. برای پسر .Jr (مخفف Junior) و برای پدر .Sr (مخفف Senior)
۱۲. Por*nography
۱۳. Transformers
۱۴. Zeep Xanflorp شخصیت دانشمند در دنیای اولترا-میکروسکوپی، در قسمت «The Ricks Must Be Crazy»
۱۵. Foot Fetish
۱۶. Fart به معنای گوز، نام شخصیتی از جنس گاز اهل سحابی پرومتئوس
۱۷. Gigantor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی